Static Mesh Components

Overview of the StaticMeshComponent, its settings and how it is used.

Windows
MacOS
Linux
On this page

Static Mesh Components allow a piece of geometry to be used as a sub-object for another Actor.

Static Mesh Component

The StaticMeshComponent is used to create an instance of a UStaticMesh. A Static Mesh is a piece of geometry that consists of a static set of polygons and are the basic unit used to create world geometry for levels in Unreal Engine 4. In addition to building levels, Static Meshes can be used for creating movers such as doors or lifts, rigid body physics objects, foliage and terrain decorations, procedurally created buildings, game objectives, and many more visual elements.

Below, a StaticMeshComponent representing a light fixture along with a SpotLightComponent and PointLightComponent are used to create an alarm that could cycle between two different types of lights.

static_mesh.png

Another example is in the form of a door where two StaticMeshComponents are placed side-by-side. Through script you could move one (or both) to open a pathway.

static_mesh2.png

Выбрать тему
Светлая
Темная

Добро пожаловать на новый сайт документации Unreal Engine 4!

Мы работаем над множеством новых функций, включая систему обратной связи, чтобы вы могли рассказать нам, о том, что мы делаем. Этот вариант не совсем готов для использования в конечном релизе, поэтому перейдите на форум обратной связи по документации, чтобы рассказать нам о проблемах с этой страницей или написать нам о любых проблемах, с которыми вы сталкиваетесь в работе с документацией.

Мы обязательно сообщим вам, когда новая система будет запущена.

Отправить отзыв